Zet je auto neer daar waar de vraag is!

Als eigenaar van verhuur met Sleuteloverdracht kun je ervoor kiezen om je auto af te leveren op vliegvelden/treinstations en zelfs op het adres van de huurder om je winstpotentieel te maximaliseren. 

Als je je auto aflevert daar waar er vraag naar is, vergroot je de kans dat je meer huuraanvragen ontvangt en huuraanvragen die:

• voor een langere periode zijn

• verder van tevoren gepland zijn

Ik wil aflevering van mijn auto aanbieden

Waarom je aflevering van je auto moet aanbieden? 

Het aanbieden van aflevering van je auto op vliegvelden/treinstations of op het door de huurder gekozen adres vergroot je winstpotentieel aanzienlijk. 

Frequente reizigers, toeristen en zakenreizigers zijn op zoek naar handige en voordelige manieren om zich te verplaatsen. Door je auto aan te bieden op de plek waar zij zich bevinden, kun je deze huurders, die op zoek zijn naar gemak, op de best mogelijke manier aantrekken. 

Door aan hun vervoersbehoeften te voldoen, vergroot je ook de zichtbaarheid van je auto en maak je de weg vrij voor meer huuraanvragen, wat kan leiden tot hogere inkomsten.

Hoe schakel je de functie aflevering in? 

Je hebt slechts 2 minuten nodig om deze functie in te schakelen. Om de aflevering van je auto te activeren, ga je naar:

1. het zoekertje waar je aflevering wilt aanbieden

2. Klik op “Locatie & aflevering”

3. Toevoegen:

1. De luchthaven(s) en/of het treinstation(s) waar je het wilt aanbieden

2. En/of het gebied waarbinnen je het wilt aanbieden

4. Stel de prijs in die je wilt vragen voor het afleveren van je auto

Ik wil aflevering van mijn auto aanbieden

De meest gestelde vragen over aflevering

Moet ik de aflevering van mijn auto verzekeren?

De dekking van de verzekering begint wanneer de huurder de auto betreedt en eindigt wanneer de huurder de auto terugbrengt. Het dekt dus niet de aflevering van je auto. In dit verband herinneren we je eraan dat je auto het hele jaar door verzekerd moet zijn, met ten minste WA-dekking.

Hoe werkt de prijs van aflevering?

Het is aan jou om te bepalen of je je auto gratis of tegen betaling (tot €200) wilt afleveren. Deze kosten worden opgeteld bij de initiële huurprijs en je ontvangt 90% van dit bedrag. 

Om de juiste prijs te bepalen, raden we aan de prijzen van de concurrentie op de gekozen afleverlocaties te observeren. Als je huurprijs met aflevering te hoog is, krijg je misschien weinig of geen huuraanvragen.

Je bent niet verplicht om kosten in rekening te brengen voor de aflevering van je auto. Dat kun je helemaal zelf bepalen. Als je deze service liever gratis aanbiedt, heb je altijd de mogelijkheid om dat te doen.

Kan ik aflevering aanbieden voor een auto met Getaround Connect?

Deze functie is niet toegankelijk voor auto's met Getaround Connect. Voorlopig komen alleen auto's met Sleuteloverdracht in aanmerking.

Wat gebeurt er als ik de auto op het laatste moment niet kan afleveren?

Als je verwacht te laat te komen op de afgesproken tijd, moet je de huurder minstens 30 minuten van tevoren via de App of SMS op de hoogte stellen om te proberen de sleuteloverdracht te verzetten. 

Als er geen overeenkomst kan worden gevonden, wordt de huurder gecompenseerd en verlies jij je huurinkomsten, tenzij je kunt bewijzen dat je annulering niet jouw schuld is en dat je er alles aan hebt gedaan om met de huurder een nieuwe afspraak te maken. 

Wat gebeurt er als de huurder op het laatste moment vertraging oploopt?

Als de huurder verwacht te laat te zijn op de afgesproken tijd, moet hij/zij je minstens 30 minuten van tevoren via de App of SMS op de hoogte stellen om te proberen de sleuteloverdracht te verzetten. 

Als er geen overeenkomst kan worden gevonden, ontvang jij je huurinkomsten en verliest de huurder zijn/haar huur, tenzij hij/zij kan bewijzen dat de annulering niet zijn/haar schuld is en dat hij/zij er samen met jou alles aan heeft gedaan om de afspraak te verzetten.